Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měření poddajností zavěšení kol
Suchý, Jan ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na metodu určení polohy kola pomocí fotogrammetrického zařízení Tritop. Verifikace metody je provedena měřením na vozidle Formule Student Dragon II. Měřená data zpracovává algoritmus výpočtu sestavený v softwaru Matlab. Závěrečná část popisuje návrh postupu měření poddajností zavěšení na zařízení ÚADI.
Návrh zařízení pro měření elastokinematiky zavěšení kol
Pohořelský, Petr ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci jsem se soustředil na problematiku týkající se poddajnosti zavěšení kola. Práce je pojata především jako detailní konstrukční návrh zařízení určeného pro měření a záznam elastické deformace systému zavěšení kol automobilu. Teoretickou části je rešerše stávajících zařízení a problematiky s tím související. V práci se taký zabývám popisem jednotlivých částí navrženého zařízení a analýzou napjatosti navrhnutých součástí. V případě realizace, práce obsahuje celkovou kalkulaci. Pro vyhodnocení případného měření je uveden také návrh měřícího řetězce, metody vyhodnocení výsledku při měření na tomto zařízení a teoretická analýza nepřesnosti měření.
Design of Formula Student Wheel Suspensions
Urban, Marek ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with design of suspension kinematics of both axles. Based on analyses of on-track data, multi-body simulations in Adams Car, simulations in Matlab and analytical calculations in Mathcad, various changes of the design are conducted in order to improve the vehicle dynamics of the Formula student car. Individual kinematic changes are made as a response to specific problems that were perceived with the previous car. One of the issues is the packaging of the decoupled roll and heave suspension system and rear suspension links, with the aim to minimize mass, center of gravity height and yawing moment of inertia. Beside packaging, changes of front wheel geometry were conducted to utilize the tire and minimize steering torque. Also, kinematics and compliance simulations of the rear suspension are conducted and a measuring device is designed. Lastly, the effects of kinematic changes and compliance on the steady-state vehicle dynamics are studied using the Force-moment method full-vehicle simulation in Adams, which is then post-processed in Matlab.
Návrh přípravku pro zkoušení tuhosti zavěšení kol Formule Student
Polášek, Jan ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem dostupného zařízení pro zkoušení tuhosti zavěšení primárně určeného pro vozidlo Formule Student. Předpokládá se však i využití pro osobní vozidla. Práce také obsahuje popis problematiky zkoušení tuhosti zavěšení a popisuje vybraná zařízení používaná pro tyto zkoušky.
Design of Formula Student Wheel Suspensions
Urban, Marek ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with design of suspension kinematics of both axles. Based on analyses of on-track data, multi-body simulations in Adams Car, simulations in Matlab and analytical calculations in Mathcad, various changes of the design are conducted in order to improve the vehicle dynamics of the Formula student car. Individual kinematic changes are made as a response to specific problems that were perceived with the previous car. One of the issues is the packaging of the decoupled roll and heave suspension system and rear suspension links, with the aim to minimize mass, center of gravity height and yawing moment of inertia. Beside packaging, changes of front wheel geometry were conducted to utilize the tire and minimize steering torque. Also, kinematics and compliance simulations of the rear suspension are conducted and a measuring device is designed. Lastly, the effects of kinematic changes and compliance on the steady-state vehicle dynamics are studied using the Force-moment method full-vehicle simulation in Adams, which is then post-processed in Matlab.
Návrh zařízení pro měření elastokinematiky zavěšení kol
Pohořelský, Petr ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci jsem se soustředil na problematiku týkající se poddajnosti zavěšení kola. Práce je pojata především jako detailní konstrukční návrh zařízení určeného pro měření a záznam elastické deformace systému zavěšení kol automobilu. Teoretickou části je rešerše stávajících zařízení a problematiky s tím související. V práci se taký zabývám popisem jednotlivých částí navrženého zařízení a analýzou napjatosti navrhnutých součástí. V případě realizace, práce obsahuje celkovou kalkulaci. Pro vyhodnocení případného měření je uveden také návrh měřícího řetězce, metody vyhodnocení výsledku při měření na tomto zařízení a teoretická analýza nepřesnosti měření.
Kinematika a elastokinematika nezávislého víceprvkového zavěšení nápravy se zohledněním poddajnosti nosných prvků
Vrána, Tomáš ; Kovanda, Jan (vedoucí práce) ; Ladislav, Ladislav (oponent)
Tato práce se zabývá elastokinematickými vlastnostmi víceprvkového systému zavěšení zadní nápravy, se zaměřením na využití počítačových simulací. Ke stavbě výpočtového modelu zavěšení a k simulacím elastokinematiky je využito specializovaných modulů systému Hyperworks. Námět práce je motivován vytvořením nových modelů se snahou o jejich zlepšení. Úvodní část práce pojednává o současném stavu techniky v problematice elastokinematických vlastností zavěšení, popsány jsou doposud publikované práce. Je zde zařazena i kapitola definující základní pojmy, charakteristiky a konstrukční prvky v tématice zavěšení a náprav osobních vozidel, která pomůže plně neorientujícímu se čtenáři v tomto oboru. První část práce je zaměřená na sběr kvalitních vstupních dat pro vytvoření výpočtového MBS modelu z reálného vzorku zavěšení. Je zde představeno stanovení kinematických bodů zavěšení, experimentální měření momentů setrvačnosti nosných prvků zavěšení a popsáno měření deformačních charakteristik gumokovových lůžek. Nechybí zde i měření charakteristik silových elementů zavěšení jako je například pružina nebo tlumič. Dále je zde navržena metoda měření elastokinematických charakteristik zavěšení na zkušebním stavu pro validaci modelu. Druhá část práce se věnuje stavbě nových simulačních MBS modelů víceprvkového zavěšení zadní nápravy v systému Hyperworks. Model zavěšení je postupnými kroky zdokonalován, od čistě kinematického modelu, přes model s poddajným popisem lůžek, až po komplexní model, v kterém jsou zohledněny poddajné vlastnosti všech nosných prvků zavěšení. Jsou popsány vlastnosti modelů a úskalí, která při jejich vývoji vznikala. Ve výsledcích je rozebrán vliv zohlednění poddajností daných prvků a jejich konstrukčních variant na elastokinematické vlastnosti systému zavěšení.
Měření poddajností zavěšení kol
Suchý, Jan ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na metodu určení polohy kola pomocí fotogrammetrického zařízení Tritop. Verifikace metody je provedena měřením na vozidle Formule Student Dragon II. Měřená data zpracovává algoritmus výpočtu sestavený v softwaru Matlab. Závěrečná část popisuje návrh postupu měření poddajností zavěšení na zařízení ÚADI.
Návrh přípravku pro zkoušení tuhosti zavěšení kol Formule Student
Polášek, Jan ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem dostupného zařízení pro zkoušení tuhosti zavěšení primárně určeného pro vozidlo Formule Student. Předpokládá se však i využití pro osobní vozidla. Práce také obsahuje popis problematiky zkoušení tuhosti zavěšení a popisuje vybraná zařízení používaná pro tyto zkoušky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.